Škoda 14Tr
POPIS
Trolejbus Škoda 14Tr je dvonápravový, trojdverový voz. Prvý prototyp bol vyrobený už v roku 1972, jeho sériový výroba sa začala v roku 1982.
Všetky vozidlá premávajúce v Žiline boli vyrobené v rokoch 1993-94 a boli dodané pri začiatku prevádzky trolejbusov. Do ulíc vyšli v roku 1994 v súvislosti so začatím trolejbusovej dopravy v meste a to na linke 1.
Karoséria je oceľová. Hnacie nápravy sú typu NH2. Predné aj zadné sklá sú delené. Všetky dvere sú ovládané elektropneumaticky. Vnútorné osvetlenie je iba žiarivkové. Podlaha je pokrytá gumou. Vozidlá majú červené koženkové sedačky usporiadané priečne, s výnimkou predných dvoch sedadiel.
Vozidlá už boli dodané v mestskom nátere, niektoré z nich majú celovozové reklamy. Všetky sú označované klasickými linkovými tabuľami, žiadne z nich nemá vonkajšie ani vnútorné digitálne trasparenty. V súčastnosti sa s ním môžete stretnúť na linkách 1, 5, 7 a 8.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Dĺžka vozidla: | 11300 mm |
Šírka vozidla: | 2500 mm |
Výška vozidla: | 3410 mm |
Výška podlahy: | 750 mm |
Hmotnosť: | 10400 kg |
Výkon trakčného motora: | 120 kW |
Maximálna rýchlosť: | 65 km/h |
Tyristorová výzbroj: | pulzná |
Počet miest na sedenie: | 28 |
Počet miest na státie: | 54 |
Celkový počet miest: | 82 |
1993: 14Tr14/7 11ks (1994)
1994: 14Tr14/7 4ks (1994)
Typ Škoda 15Tr
Typ Škoda 15TrM
|
Škoda 15Tr a 15TrM
POPIS
Kĺbový trolejbus Škoda 15Tr je trojnápravový štovrdverový voz vychádzajúci z uspešného radu 14Tr.
Vozidlá typu 15Tr boli vyrobené v rokoch 1993-94 a boli dodané pri začiatku premávky trolejbusov. Do ulíc však vyšli až v roku 1996 v súvislosti so začatím premávky na linke 4 Solinky - Vlčince. Karoséria je oceľová. Karoséria je oceľová. Hnacie nápravy sú typu NH2. Predné aj zadné sklá sú delené. Všetky dvere sú ovládané elektropneumaticky. Vnútorné osvetlenie je iba žiarivkové. Podlaha je pokrytá gumou. Vozidlá majú červené koženkové sedačky usporiadané priečne, s výnimkou predných dvoch sedadiel.
Vozidlá už boli dodané v mestskom nátere, niektoré z nich majú celovozové reklamy. Všetky sú označované klasickými linkovými tabuľami, žiadne z nich nemá vonkajšie ani vnútorné digitálne trasparenty.
Modernizovaný typ 15TrM sa prvýkrát objavil v uliciach mesta v roku 1998. Od staršieho typu sa odlišuje najmä úpravou predného a zadného čela v súvislosti s dosadzovaním digitálnych transparentov, plastovými sedačkami s textilným poťahom a protišmykovou podlahou. Na rozdiel od typu 15Tr má hnacie nápravy značky RÁBA.
Všetky vozy majú delené predné a novšie vozy aj zadné sklá. Premávajú v mestskom nátere. Staršie vozy sú označované klasickými linkovými tabuľami, novšie už majú vonkajšie (čelný a zadný) a vnútorný digitálny trasparent od firmy R&G Mielec.
S kĺbovými vozmi sa v súčastnosti môžete stretnúť na linkách 3, 4, 6 a 16.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Dĺžka vozidla: | 17720 mm |
Šírka vozidla: | 2500 mm |
Výška vozidla: | 3410 mm |
Výška podlahy: | 750 mm |
Hmotnosť: | 15800 kg (15Tr) 15900 kg (15TrM) |
Výkon trakčného motora: | 2x120 kW |
Maximálna rýchlosť: | 65 km/h |
Tyristorová výzbroj: | pulzná |
Celkový výkon: | 240 kW |
Počet miest na sedenie: | 44 |
Počet miest na státie: | 106 |
Celkový počet miest: | 150 |
1993: 15Tr10/7 10ks (1994)
1994: 15Tr10/7 4ks (1994)
1998: 15Tr10/7m 5ks 230-234
1999: 15Tr10/7m 3ks (2*99, 1*2000) 235,236; 237
2001: 2ks 238,239
2002: 4ks 240-243
Voz č. 227 dostal po nehode nové čelo z typu 15TrM.
Spracoval Valec - - - Aktualizácia - - - © 2003 - 2004 Valec